Jak vytvořit perfektní kruh.

9. ledna 2018 v 5:43 | maminaklaris |  Háčkování
Zdravím všechny háčkařky a doufám, že mi moc nemáte za zlé, že jsem se už delší dobu neozvala.

Když si vzpomenu na své strastiplné háčkovací začátky, tak byl pro mě velký úspěch, když jsem konečně pochopila přidávání a ubíraní oček. Po nějaké době háčkování mi v takzvané syslírně zbylo pár zbytků vln a já jsem se rozhodla, že je zužitkuji a vyrobím si ozdobný polštářek. Klasicky, prostě magický kroužek a pak přidávat v jednotlivých řadách, jak je zvykem. V tom by nebyl žádný problém, kdybych si své výsledné dílo nepředstavovala kulaté a nikoliv hranaté, jak se už zhruba v osmé řadě ukázalo.

Dneska se chci s Vámi podělit o malý trik, jak předejít tomu, aby se kulaté háčkování měnilo v hranaté, ale zůstalo krásně kulaté. Myslím si, že se to určitě hodí třeba na už zmiňované polštáře, kulaté koberečky a určitě nic nezkazíte, když podle tohoto návodu budete postupovat i při tvorbě hraček.

Pozn. Tento trik lze použít jak při přidávání, tak ubíraní.

Klasické schéma přidávání vypadá asi takto:

1Ř: 6KS DO MK (6)
2Ř: 6*V(12)
3Ř: (1KS;V)*6 (18)
4Ř: (2KS;V)*6 (24)
5Ř: (3KS;V)*6 (30)……

Před nějakou dobou jsem přišla na fakt, že když se v sudých řadách přidává takhle:

4Ř: (1KS;V)*1; (2KS;V)*5;1KS
6Ř: (2KS;V)*1;(4KS;V)*5;2KS…

De facto jde o to, že na sudou řadu podle klasického schématu připadá sudý počet krátkých sloupků, a poté přijde rozdvojení. Podle mého nového schématu se počet krátkých sloupků v sudých řadách vydělí dvěma a daný výsledný počet krátkých sloupků se uháčkuje, plus pak přijde rozháčkování. Pak se dále pokračuje nedělným přidáváním a nakonec přijde doháčkovat zbylí počet dělených krátkých sloupků.

Pozn. POZOR! Jedná se pouze o sudé řady! V lichých řadách háčkujeme podle základního schématu.

Jinými slovy, mám háčkovat: "4Ř: (2KS;V)*6 (24)". Dva děleno dvěma je jedna, takže uháčkuji jeden krátký sloupek a rozháčkuji, poté mi pětkrát vyjde uháčkovat klasicky dva krátké sloupky a rozháčkovat a nakonec uháčkuji jeden krátký sloupek.

Ukážeme si to ještě třeba tady: "(12;V)*8", třeba… Dvanáct děleno dvěma je šest, takže uháčkuji šest krátkých sloupků a rozháčkuji. Poté dle klasického schématu mi vyjde uháčkovat sedmkrát klasicky dvanáct krátkých sloupků a rozháčkovat a zbyde mi šest ok, kdo kterých následně uháčkuji šest krátkých sloupků.

Proč si takhle přidělávat práci? Jak už jsem napsala výše, tak se vyhnete tomu, že se vám začnou tvořit hranaté strany. Výsledné dílo bude pak krásně kulaté. Pokud tuhle techniku použijete při ubíraní, tak zabráníte tomu, aby se Vám eventuálně tvořila nevzhledná "čárka" z ubíracích oček. Samozřejmě existuje i takzvané "neviditelné ubírání", ale o tom až někdy jindy.

Pevně věřím, že se Vám dnešní návod líbil a případně Vám pomůže ve Vašem dalším tvoření. Pokud by Vám nebylo něco jasné, tak klidně mi můžete napsat buď na můj email moje.dilna@post.cz nebo do zpráv na facebookové stránce, popřípadě do zpráv na instagramu.

Krásný den.

Pozn. Fotografie jsou vypůjčený z pinterestu.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Magicmax Magicmax | E-mail | Web | 5. února 2018 v 8:13 | Reagovat

Super rady! :-)

2 Debbie C. Debbie C. | 17. března 2018 v 8:57 | Reagovat

[1]: Děkuji, jsem moc ráda, že se Vám líbí. :-)